Monikanavainen käyttökokemus 10.9.2012 Helsingissä

Kiitos kaikille osallistujille, esiintyjille ja tilaisuudessa avustaneille. Tilaisuus oli menestys. Osallistujia oli runsaasti ja esitykset olivat loistavia.

---

Mikä: Kaikille avoin tilaisuus monikanavaiseen käyttökokemukseen liittyen: mielenkiintoisia esityksiä, demoja ja tarjoilua.

Milloin: ma 10.9.2012 klo 11.45-16 (Huom, aloitusaika muuttunut!)

Missä: Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun päärakennus, juhlasali, Runeberginkatu 14-16, Helsinki

Ilmoittautuminen: Tilaisuus on päättynyt.

Esitysten kalvot: Mattila Segerståhl Kekäläinen
(Huom Mac-käyttäjät: käyttäkää Mattilan esityksen katsomiseen Adobe Acrobat Readeria.)

Kuvat: Kuvia seminaarista


 

SIGCHI Finland ja Aalto Service Factory (ASF) järjestävät monikanavaisten tuotteiden käytettävyyteen ja käyttökokemukseen liittyvän tapahtuman maanantaina 10. syyskuuta 2012 klo 11.45 alkaen.
Tilaisuus on suomenkielinen.

Tapahtuman pääpuhujana on Nokian muotoilusta vastaava johtaja Marko Ahtisaari.

 

Tilaisuuden ohjelma

Tilaisuus alkaa klo 11.45 Juhlasalissa, Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun päärakennus

Pääpuheenvuoro
Marko Ahtisaari
muotoilujohtaja
Nokia

Yksi mieli - monta kanavaa: monikanavaisuuden ilot ja murheet
Göte Nyman
professori (HY)
G. Nyman Consulting Oy

Kahvitauko klo 13.35-14.00

Monikanavaisuus-ux x-platform sovelluskehityksen perspektiivistä
Samuli Mattila
VP Products
Digital Foodie

Tilannelähtöinen vs. sisältölähtöinen suunnittelu: kuinka monikanavaisen palvelun kompositio ohjaa käyttökokemusta?
Katarina Segerståhl
Senior Consultant, User Experience, PhD
Tieto

Monikanavaisuus ja vuorovaikutus Ylellä
Aki Kekäläinen
Pääsuunnittelija
Yle Uutis- ja ajankohtaistoiminnan netti- ja mobiilikehitys

Klo 15.30 Vapaamuotoinen cocktail-tilaisuus alkaa juhlasalin edessä Samassa tilassa on tarjolla virvokkeiden lisäksi demoesityksiä, keskustelua, verkostoitumista, ynnä muuta kivaa ainakin klo 17 asti.

Tervetuloa!

 

Mitä on monikanavainen käyttökokemus?

Meillä on usein monta kanavaa samaan palveluun, ja eri kanavien määrä kasvaa koko ajan: samalla palvelulla voi olla monenlaista alustaa verkko-, applikaatio-, mobiili- ja iPad-versioineen. Lisäksi samaan palveluun voi päästä Facebook-sivuston kautta, televisiosta tai konsolista, ja joku voi edelleen jopa oikeasti mennä fyysisesti kauppaan tai konttoriin. Monikanavaisuus mahdollistaa parempaa palvelua ja luo käyttäjille vaihtoehtoja. Mutta mikä on todellisuus? Pahimmillaan kuluttaja, käyttäjä tai asiakas vain hämmentyy entisestään.

Niin, ja meillä ihmisillä on myös monta syöte- ja palautekanavaa: silmät, korvat, kädet, puhe, maku, haju, tunto ja liike. Sekin on monikanavaisuutta, vain eri näkövinkkelistä.

Tule kuulemaan, miten monikanavaisuus nivoutuu hyvään käyttökokemukseen.